petshop
kurtköy escort

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu 2023 deneme bonusu veren siteler

Tavil İMAMOĞLU
Köşe Yazarı
Tavil İMAMOĞLU
 

HASED

Hased; bir kimsenin bir nimete sahip olmasını istememek,o nimetin elinden çıkmasını istemektir. Hased kalbin habisliğidir.Büyük bir hastalıktır ve haramdır. İlacı;ilimdir. İlmi ile amil olmaktır. Hasedin sebeplerini kalpten çıkarmaktır. Hasedin (çekemezliğin)kaynağı kindarlıktır ki; kin beslediği kimsenin sevinmesine üzülür, üzülmesine   sevinir. Eziyet ve sıkıntıya düşmesinden memnun olur. Gıybetini yapar, gizli hallerini araştırır, sayar döker,ifşa etmeye çalışır. Öfkeden kin, kinden de hikd ve hased doğar. Hased helak edicidir. Ateşin odunu yakıp yok ettiği gibi iyi amellerin sevabını yok eder. Zekeriyya (A.S)mın açıkladığı üzere; hasedciyi Allah sevmez. Çünkü o Allah’ın kaza ve kaderine incinir, taksimatına razı olmaz. Elindeki imkanlardan Allah’ın(C.C)istediği ölçüde gerekli sarfiyatta bulunmamak cimriliktir, bencilliktir” hikd”dır,” hased”dir. Ne yazık ki hased de bir başkasının elindeki nimetinin zevalini istemektir.Başkasının nimetine göz dikmektir. Hz. Ali Efendimiz(R.A); ”Hasedcinin kini aslında hiçbir vebali olmayanadır” der. Gerçekte; kin, kötü ahlak, hased gibi hasletler sahibine bir şey kazandırmaz.. Bilakis, karşısındakinden ziyade kendisi için istenmeyen sonuçlar doğurur. Çekememezlik,mermisi geri tepen bir silaha benzer.Daha çok atıcısına etkisi olur ve sahibinin zilletini arttırır bir çabadır. İblis aleyhillanenin Ademe’e (A.S)olan hasedi,onun İlahi rahmetten ebediyyen mahrumiyetine sebep olmuştur. Adem(A.S) nin oğulları arasında vuku bulan;yeryüzündeki ilk öldürme hadisesi Maide Suresi Ayet 27 ve devamında kıssa edildiği üzere hiçbir meşru sebebi olmayan,sadece kurbanı kabul olmayanın, kabul olana hasedinden başka bir şey değildir. Ölenin günahı yoktur.Öldürenin de kari yok,zararı çoktur. Zira; kardeş gibi bir dost ve  arkadan yoksun kalmanın ve de işlenen büyük günahın helak edici pişmanlığı söz konusudur. Dinimiz İslam; kini, nefreti, öfkeyi, hıkddi, hasedi (ilim ve ibadetler hariç) vb. kötü huy ve hasletleri yasaklar.Peygamberimiz (A.S) da bu gibi huylardan sakındırır, kardeş olmayı emir ve tavsiye eder. Buna rağmen,”komşunun tavuğu komşusuna kaz görünür” sözü, maalesef ortada var olan hasedin ürünüdür.bu konudaki; ”hased etme ne olur,çalış senin de olur.”sözü çok doğru ve çok güzeldir. Bahil cimriliği ile kalmaz,aynı zamanda Allah’ın nimetinin kardeşine,arkadaşına,komşusuna gitmesini istemez. Bilakis elinden gelse yok etmeye çalışır. Dost ister ki yükselesin,başın göğe değsin.Düşman ister ki yerin dibine giresin. Hz. Ömer(R.A)ın ifadesi  ile isterki;hiç değilse mutluluğunun üzerine gölge düşsün. Netice olarak;Felak Suresi son Ayetinin ifadesi ile hased şerdir.”Hesud hased ettiği zaman şerrinden Allah’a sığınırım.”
Ekleme Tarihi: 31 Ağustos 2013 - Cumartesi

HASED

Hased; bir kimsenin bir nimete sahip olmasını istememek,o nimetin elinden çıkmasını istemektir. Hased kalbin habisliğidir.Büyük bir hastalıktır ve haramdır.

İlacı;ilimdir. İlmi ile amil olmaktır. Hasedin sebeplerini kalpten çıkarmaktır.

Hasedin (çekemezliğin)kaynağı kindarlıktır ki; kin beslediği kimsenin sevinmesine üzülür, üzülmesine   sevinir. Eziyet ve sıkıntıya düşmesinden memnun olur. Gıybetini yapar, gizli hallerini araştırır, sayar döker,ifşa etmeye çalışır.

Öfkeden kin, kinden de hikd ve hased doğar.

Hased helak edicidir. Ateşin odunu yakıp yok ettiği gibi iyi amellerin sevabını yok eder.

Zekeriyya (A.S)mın açıkladığı üzere; hasedciyi Allah sevmez. Çünkü o Allah’ın kaza ve kaderine incinir, taksimatına razı olmaz.

Elindeki imkanlardan Allah’ın(C.C)istediği ölçüde gerekli sarfiyatta bulunmamak cimriliktir, bencilliktir” hikd”dır,” hased”dir. Ne yazık ki hased de bir başkasının elindeki nimetinin zevalini istemektir.Başkasının nimetine göz dikmektir.

Hz. Ali Efendimiz(R.A); ”Hasedcinin kini aslında hiçbir vebali olmayanadır” der. Gerçekte; kin, kötü ahlak, hased gibi hasletler sahibine bir şey kazandırmaz.. Bilakis, karşısındakinden ziyade kendisi için istenmeyen sonuçlar doğurur.

Çekememezlik,mermisi geri tepen bir silaha benzer.Daha çok atıcısına etkisi olur ve sahibinin zilletini arttırır bir çabadır.

İblis aleyhillanenin Ademe’e (A.S)olan hasedi,onun İlahi rahmetten ebediyyen mahrumiyetine sebep olmuştur.

Adem(A.S) nin oğulları arasında vuku bulan;yeryüzündeki ilk öldürme hadisesi Maide Suresi Ayet 27 ve devamında kıssa edildiği üzere hiçbir meşru sebebi olmayan,sadece kurbanı kabul olmayanın, kabul olana hasedinden başka bir şey değildir. Ölenin günahı yoktur.Öldürenin de kari yok,zararı çoktur. Zira; kardeş gibi bir dost ve  arkadan yoksun kalmanın ve de işlenen büyük günahın helak edici pişmanlığı söz konusudur.

Dinimiz İslam; kini, nefreti, öfkeyi, hıkddi, hasedi (ilim ve ibadetler hariç) vb. kötü huy ve hasletleri yasaklar.Peygamberimiz (A.S) da bu gibi huylardan sakındırır, kardeş olmayı emir ve tavsiye eder.

Buna rağmen,”komşunun tavuğu komşusuna kaz görünür” sözü, maalesef ortada var olan hasedin ürünüdür.bu konudaki; ”hased etme ne olur,çalış senin de olur.”sözü çok doğru ve çok güzeldir.

Bahil cimriliği ile kalmaz,aynı zamanda Allah’ın nimetinin kardeşine,arkadaşına,komşusuna gitmesini istemez. Bilakis elinden gelse yok etmeye çalışır.

Dost ister ki yükselesin,başın göğe değsin.Düşman ister ki yerin dibine giresin.

Hz. Ömer(R.A)ın ifadesi  ile isterki;hiç değilse mutluluğunun üzerine gölge düşsün.

Netice olarak;Felak Suresi son Ayetinin ifadesi ile hased şerdir.”Hesud hased ettiği zaman şerrinden Allah’a sığınırım.”

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 19mayisgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.